/ / CPM - какво е това? Как се използва CPM в рекламите?

CPM - какво е това? Как се използва CPM в рекламите?

Организиране на медийна или контекстна рекламакампания в мрежата, всеки рекламодател изчислява приблизителния си бюджет. За клиента на рекламна кампания е важно да се види как са разпределени средствата за поведението му, дали парите се изразходват по предназначение и с каква ефективност се използват. Изчисляването на ефективността на рекламния продукт в медийното планиране се основава на няколко показателя, един от които е индексът на CPM. Какъв е този показател, как да го използвам - ще видим по-долу.

cpm това

CPM - защо е необходимо

Какво е CPM в рекламата, познат от миналия век. Модулът беше използван във всички рекламни кампании, които се проведоха в медиите. Издателите, телевизионните и радио каналите все още използват този показател за изчисляване на разходите за реклама. CPM се използва, когато става дума за цената на един рекламен дисплей, а не за отделни адресати, а за хиляда купувачи. В същото време този термин е въведен в обращение. Собствениците на рекламни платформи биха могли да работят само с циркулацията и тематичния си фокус, така че беше определена CPM, рекламирането с тази стойност беше ефективно.

Определяне на CPM

cpm това

Едно просто определение на CPM е цената на хиляда. Името на модула идва от английските думи Cost-Per-Thousand, където M е римската цифра, т.е. 1000. Така на въпроса какво е CPM, можете да отговорите, че това е цената за хиляда импресии на рекламата. Колкото повече реклами се появяват на страниците на вестници и списания, толкова по-често звучи по радиото или мига по телевизионен канал - толкова по-голям е показателят за този коефициент.

Изчислете CPM в онлайн рекламни кампании

В интернет ролята на рекламата обикновено еиграят банери - най-досадните изскачащи прозорци, които потребителите не харесват толкова много и които носят пари на собственика на рекламни сайтове. Колкото по-популярен е сайтът, толкова повече потребители разглеждат тази уеб страница, толкова по-скъпата реклама на този сайт ще струва на клиента.

Рекламодателите се интересуват от възможно най-голям брой потребители, които са видели този банер. Следователно, това, което е CPM, математически може да се покаже, както следва:

CPM = (обща цена на рекламната поръчка) / (прогнозен брой показвания на банери на ден) * 1000.

Сега е ясно какво е CPM. В рекламата това е един от най-важните показатели. Рекламодателят може да изчисли колко пари трябва да плати собственикът на сайта, за да може информацията да се показва на хиляда потребители на мрежата.

Ясно е, че това изчисление може да бъде демонстрирано напрост пример. Цената за поставяне на банер на уебсайт на който и да е портал е например 400 лв. На седмица, статистиката на тази уеб страница показва, че около 10 000 потребители търсят сайта седмично. По този начин едно просто изчисление дава стойността:

CPM = $ 400 / 10,000 * 1000 = $ 4 за хиляда импресии рекламна информация.

Рекламодателите трябва да разбират това простодемонстрацията на банер на тематичен сайт е в по-голямата си част информативна. Няма гаранция, че всички десет хиляди души, които посещават страницата, определено ще кликнат върху банера. Дали посетителят иска да кликне върху връзка или не зависи само от привлекателността на самия банер и информацията, която е публикувана на него. Всеки сайт ще предостави всички данни, които представляват интерес за изчисляването на параметъра CPM. Можете да разберете, че това е от полза за собственика на сайта. Но рекламата, нейното качество и интерес към крайния потребител са задачите на самия клиент.

какво е cpm

Допълнителна CTR модул, методи за изчисление

За да намалите разходите, помислете за другоиндикатор - индекс на CTR. Името идва от английски език и звучи напълно като процент на кликване - индикатор за кликванията. CTR показва колко хора кликват върху банера и отиват на рекламната страница на клиента. Този модул директно зависи от правилността на избрания сайт, тъй като колкото е по-подходяща и необходима рекламата на сайта, толкова по-вероятно е посетителят на сайта да се интересува от информацията и да кликне върху банера. Методът за изчисляване на този показател е, както следва:

CTR = (броят на потребителите, които са кликнали върху банера) / (планираният брой показвания на банери на ден) * 100%.

Например, ако от 20 000 души, които са видели реклама, 800 потребители са кликнали върху връзката, то CTR е 800/20 000 * 100 = 4%, което е по-високо от минималната приемлива стойност.

Емпирично доказано, че минималната CTR е 3-5%. Ако е по-малко, тогава цената на потенциален клиент ще надвиши очакваната печалба и рекламата ще се счита за неефективна.

cpm реклама

Използване на индекси

CPM може да се използва при избора на по-тесенцелевата аудитория. Например, когато поръчвате банерно разположение, сайтът предоставя на рекламодателя информация за възрастта, пола, местожителството, хоби на всички регистрирани посетители на уебсайта. По този начин необходимия банер се появява само за тези потребители, на които е проектиран този рекламен продукт. Бюджетът на рекламната кампания се изразходва по-икономично и по-ефективно.

Трябва също така да разгледате дейността на постояннатапотребители. Колкото по-често един и същ посетител гледа един и същ рекламен продукт, толкова по-често парите се дебитират от рекламодателите, но клиентът не получава повече клиенти от това. Ето защо компетентното изчисление на индексите на CPM и CTR в съчетание с задълбочен анализ на информацията, предоставена от тази рекламна платформа, трябва да донесе желания резултат на клиента.

Друга точка, която трябва да се разгледа в началоторекламна кампания. Плащанията могат да се извършват чрез CPM или CTR. С други думи, клиентът трябва да разбере същността на рекламата на banner mod от CPM - че това не плаща за потребителски кликвания, а само за демонстриране на рекламен продукт.

какво е cpm в рекламата

Обобщение

По въпроса за това какво е CPM, можете да отговорите на товаТози параметър е един от най-важните при анализа на ефективността на рекламата и също така задължително се взема предвид при изчисляване на бюджета на рекламна кампания. Броят на потенциалните контакти на потенциалния потребител с рекламна информация и разходите за поставяне на банер на няколко сайтове с подобен тематичен фокус също се вземат под внимание. Като се вземат предвид тези параметри, можете да изчислите ефективността на една или друга рекламна платформа и успешно да овладеете рекламния бюджет.

Свързани новини


Коментари (0)

Добавете коментар